אין לכם זמן ? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם


ההרשמה הסתיימה לכל הקורסים פרט מיינקראפט ורובוטיקה בינה מלאכותית לכניסה לרשימת המתנה מלאו את הפרטים

    מעוניינים לשמוע פרטים על התכניות שלנו?
    מיינקראפט ורובוטיקה בינה מלאכותית השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      מיינקראפט: המשחק הטוב ביותר שקיים!

      מרקוס פרסון, מתכנת שוודי אנונימי, הקים חברה קטנה בשם מוג'אנג (Mojang), החברה התעסקה סביב מוצר אחד, משחק מחשב ששמו מיינקראפט, לימים המשחק הנמכר והמצליח ביותר בעולם עם מעל ל- 238 מיליון עותקים!

      למשחק למעשה אין את הגרפיקה הכי טובה, היא אפילו פחות מבינונית, המשחק בנוי כולו מקוביות מפוקסלות, ממש כמו לגו, הדמות שלנו "סטיב" או "אלכס", החיות והמפלצות שיש בסביבה כולן עשויות מקוביות, ואם נחפש משהו שלא עשוי מקוביות לא נצליח למצוא, אפילו השמש היא קובייה. המשחק עצמו בנוי בצורה של "ארגז חול" כלומר, אין הגדרה ספציפית למה צריך לעשות ו/או אין מטרה מסוימת, השחקן יכול לחקור ולגלות את העולם כרצונו.  

      אז מה הופך את המשחק מיינקראפט להכי מצליח בעולם?
      הסיבה העיקרית היא שאין דרך אחת לשחק אותו, אין חוקיות מסוימת ואין סוף למשחק, תמיד אפשר לעשות עוד ועוד דברים.

       דרך אחת לשחק היא, הישרדות,  מתחילים עולם חדש, בונים בית לפני רדת החשיכה, אוספים מספיק חומרים בשביל ליצור חרב ושריון כדי להביס את הדרקון שנמצא ב"עולם הסוף" אבל גם לאחר שהבסנו את הדרקון והקרדיטים רצו, ניתן להמשיך לשחק מכיוון והמשחק לא נגמר. 

      יש גם מצב משחק שנקרא "יצירתי" (creative) ובמצב הזה ניתן לבנות כל דבר שנחשוב עליו, יש כאלה שירצו להתמקצע בבניית מערכות השקייה חכמות, יש כאלה שירצו לבנות מבנים מפוארים, וכל אלה הם פרי הדמיון של השחקן.

      יש עוד מצב של משחק מרובה משתתפים (multiplayer), יש אלפי שרתים המנוהלים על ידי שחקנים אחרים,מכיוון ואין דרך אחת לשחק את המשחק, לעיתים מנהלי השרתים מוסיפים "מודים" שהם תוספות לא רשמיות למשחק, המודים נותנים לנו את האפשרות לשחק את המשחק איך שנרצה ואין סוף לאפשרויות. אצלנו במכללת סייברנט, בכל שיעור חוג מיינקראפט אנחנו פותחים שרת לחברי הקבוצה ואנחנו משחקים ביחד בזמן השיעור,  הילדים יכולים אפילו לפתוח שרת בעצמם ולשחק בבית! 

      למשחק יש המון יתרונות חינוכיים ולכן הוא נבחר כפלטפורמה מצויינת להעשרה ולמידה במכללת סייברנט ישראל. בהחלט ניתן לפתח יכולות קוגניטיביות בזמן שאנחנו משחקים ונהנים במיינקראפט!, הילדים יכולים לרכוש יכולות כמו: פתירת בעיות בעזרת מערכת ה"חשמל" שיש במשחק , שיפור היכולות במתמטיקה בעזרת איסוף מסוים של חומרים שאנחנו צריכים כדי ליצור חפצים , עידוד שיתוף הפעולה כשמשחקים ביחד עם החברים כדי לצלוח מטרה משותפת, ניתן ללמוד ניהול משאבים – תכונה חשובה שתעזור לנו להתקדם במשחק, איך להשתמש במשאבים שיש לי כדי להתקדם ובמה כדאי להשתמש עכשיו או אחר כך,  וכמובן שאין גבול לדמיון שניתן לפתח. בין היתר, בגרסה החינוכית של המשחק, בה אנו משתמשים במכללת סייברנט, ניתן גם להעשיר את הידע באוצר המילים באנגלית תוך כדי משחק, ניתן ללמוד תכנות בקורס תכנות מיינקראפט לילדים אונליין,  וכמובן ששיתוף הפעולה בין הילדים הוא יותר רחב, מהסיבה הפשוטה, שהמכללה מנגישה לילדים את הפלטפורמה על ידי מדריכים מוסמכים בחוג מיינקראפט יזמות טכנולוגית.

        בדגש על האמור לעיל, הלמידה של הילדים במכללה מגיעה לרוב כ"דרך אגב", כך שהם נהנים מאוד, ובזמן המשחק הם לומדים שלל מיומנויות ונושאים חדשים.

       

      איפה ואיך ההורים נכנסים לחוויה?

      כהורים, אין חובה להיות מקצוענים,  אבל יקרה רק טוב אם תהיו שותפים לילדכם במשחק. ניתן לשבת ולתכנן יחד איתו מטרות שתרצו להגשים בזמן המשחק, כמו למשל: בניית מערכת חשמל גדולה, בניית הבית ועיצוב הפנים שלו, יצירת חווה גדולה הכוללת חיות, חקלאות ועוד…
      בקלות ניתן "לשרוף" את הזמן במשחק ללא מטרה מסוימת, אם נדע להכווין את הילדים לייעוד מסוים, בוודאות הם יצליחו ללמוד משהו חדש או לשפר את המיומנויות שלהם, לכן התערבות ההורים בגילאים האלה חשובה להתקדמות המשחק,פיתוח החשיבה, הדמיון והיצירתיות.
      אולי אפילו תרצו לשחק בעצמכם לאחר קריאת המאמר או לאחר כמה דקות בעולם העצום שהמיינקראפט מסוגל להציע!
       
      למרות כל היתרונות הברורים שיש למשחק, הילד יכול להישאב פנימה מאוד בקלות, בגלל חוסר תחושת הזמן במהלך המשחק והעשייה ו/או אין סוף הסרטונים שיש ליוטיוב להציע לילדים לצפות, כדאי שתשוחחו איתו לגבי ניהול הזמן מול המחשב ביחס לעיסוקים אחרים מסביב, ותדעו להגביל את זמן המשחק.

      לסיכום
      מיינקראפט הוא לא סתם המשחק הכי מצליח בעולם, הוא מאוד פשוט וקל להבנה, הוא נותן למשתמש חוויה שהעולם פרוש לפניו, רק צריך לחקור ולגלות ואין סוף לאפשרויות שניתן לבצע, יש כל כך הרבה דברים שניתן לעשות או ליצור ותמיד אפשר למצוא עוד דרך לשחק. כמובן שאצלנו במכללת סייברנט ובפרט בחוג מיינקראפט ילדים אנחנו מוצאים לנכון לציין שהמשחק עצמו מאוד חינוכי מכיוון שהוא מפתח המון כישורים ויכולות אצל הילדים. מעבר לכך שהלמידה היא תופעת לוואי, המשחק יוצר אצל השחקן תחושת הנאה מאוד גדולה ובלתי- נגמרת, כלומר, בכל פעם שהמשתמש יכנס למשחק מהר מאוד הוא ימצא את עצמו נהנה גם לאחר שבנה את הטירה הכי גדולה או שהביס את הדרקון.


      כשאני התחלתי לשחק בפעם הראשונה קצת הלכתי לאיבוד, אבל בעיקר כי לא הייתה לי הכוונה. כילד סקרן, התחלתי לחקור את העולם והבנתי שאני לא מסוגל למצוא סוף לדברים שניתן לעשות.. אני אישית מאוד נהנה ממיינקראפט, אני חושב שהוא יכול להתאים לכל הגילאים, גם אם נראה שהוא מיועד לילדים, הוא בהחלט מתאים גם למבוגרים.
      הלוואי והייתי יכול לכתוב בטקסט את כל מה שהמשחק נתן לי, את החוויות, את ההרפתקאות, את החברויות ובראש ובראשונה את הרעיונות שהוא מצליח ליצור אצלי בראש ואת הדרך ליישם אותם, כל פעם מחדש.
      לכן אני רוצה להמליץ לכם, ההורים, תנו לילדכם את הזמן לשחק מיינקראפט, תהיו נוכחים בזמן המשחק ותגלו שהילדים שלכם ואתם תצליחו ליהנות!

      ילדות וילדים מספרים

      הדס, אמא של ליאור
      ליאור לומד בסייברנט בקורס מיינקראפט גיימינג. אני רוצה להודות על השיעורים שהיו לאחרונה, על היצירתיות והעקביות, ועל שמירת השגרה בתקופה כזאת. ליאור מאוד נהנה מהשיעורים...
      עינב, אמא של גיא
      גיא הוא תלמיד בקורס יזמות טכנולוגית. אני רוצה לנצל את ההזדמנות, ולהגיד תודה על כל השנה הזאת, גיא מאוד אהב את החוג ולמד בו הרבה...
      שרון, אמא של אלירן
      אלירן לומד בסייברנט שחמט. הוא מאוד אוהב את השיעורים ומשתתף. זה עושה לי טוב ברמה האישית. הוא נפתח חברתית לעוד ילדים זה הפתיע אותי ומשמח...
      גיל, אבא של איתן
      איתן נהנה מאד מחוג המיינקראפט במתנ''ס! חוג שמעצים את היצירתיות ומוציא את המיטב מהמשחק. מומלץ!
      יעל, אמא של עירא
      וואי, כמה שעירא נהנה מהקורס מיינקראפט! שעה וחצי של אושר בזום מדי שבוע! צעקות שמחה ואדרנלין שממשיך גם אחרי השיעור. שווה כל שקל!
      עדי, אמא של איתמר
      איתמר, בן ה7 שלי בחוג מיינקראפט, חוזר מאושר בטירוף. אומר שזה החוג האהוב עליו בעולם! בטוחה שגם התכנים נהדרים, אני מסתפקת רק בחיוך שלו:)
      סיפורים נוספים

      מעוניינים לשמוע פרטים על התכניות שלנו?
      מיינקראפט ורובוטיקה בינה מלאכותית השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


        קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני